منابع آزمون زبان انگلیسی

منابع آزمون زبان انگلیسی, منابع زبان انگلیسی, منابع آزمون زبان انگلیسی, منابع آزمون زبان, منابع ازمون زبان انگلیسی, منابع ازمون زبان انگلیسی, منابع کنکور زبان انگلیسی, منابع کنکور زبان انگلیسی

منابع آزمون زبان انگلیسی

منابع آزمون زبان انگلیسی, منابع زبان انگلیسی, منابع آزمون زبان انگلیسی, منابع آزمون زبان, منابع ازمون زبان انگلیسی, منابع ازمون زبان انگلیسی, منابع کنکور زبان انگلیسی, منابع کنکور زبان انگلیسی

منابع آزمون زبان انگلیسی, منابع زبان انگلیسی, منابع آزمون زبان انگلیسی, منابع آزمون زبان, منابع ازمون زبان انگلیسی, منابع ازمون زبان انگلیسی, منابع کنکور زبان انگلیسی, منابع کنکور زبان انگلیسی

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
  • ۲۷ آبان ۹۶، ۱۰:۵۹ - ناشناس
    thanks
  • ۱
  • ۰

منابع آزمون IELTS

منابع آزمون IELTS


منابع آزمون زبان IELTS

تهیه منابع آزمون IELTS  یکی از دغدغه های  اصلی داوطلبان است.آزمون آیلتس(International English Language Testing System) جهت سنجش میزان آمادگی داوطلبان برای ادامه تحصیل، فراگیـری مهارت‌هـای تخصصـی و یـا کار و اقامـت در کشـورهـای انگلیسی زبان طراحی شـده است. اکثر دانشگاه‌هاى دنیا (بخصوص کشورهاى انگلیسى زبان) ارائه مدرک IELTS را به‌عنوان یکى از مهم‌ترین شروط پذیرش دانشجویان مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا قید کرده‌اند. این آزمون مشترکاً از سوى ۳ سازمان معتبر
IELTS Australia – Cambridge – British Council طراحى و توسط نمایندگى‌ها در بیش از ۲۷۰ مرکز مختلف در بیش از ۱۱۰ کشور جهان برگزار مى‌شود.سالانه حدود یک و نیم میلیون نفر در آن شرکت می‌کنند.



آزمون آیلتس در دو نوع مختلف موجود می‌باشد:
آکادمیک (Academic)
عمومی (General Training)

افرادی که قصد تکمیل تحصیلات خود در دانشگاههای انگلیسی زبان را دارند (کارشناسی به بالا) باید از نوع آکادمیک این آزمون، و افرادی که به منظور گذراندن دوره‌های کوتاه‌مدت فنی و حرفه‌ای، اخذ دیپلم، کار و یا اقامت قصد سفـر به کشورهـای انگلیسی زبان را دارند، می‌توانند از نوع عمومی این آزمون استفاده کنند. نمره بندی این آزمون، در هر بخش از ۰تا ۹ سطح را شامل می‌شود که نمره قبولی یا ردی برای این آزمون وجود ندارد؛ اما به طور معمول، سطح ۵ نمره متوسط و ۶ به بالا خوب تلقی می‌شود. لازم به ذکر است که نمره قبولی و نوع آزمون آیلتس، با توجه به نوع مهاجرت فرد یا نیاز وی مشخص می‌شود. جهت مهاجرت از طریق کار، سکونت یا ازدواج، معمولا نمره آیلتس General و جهت ورود به دانشگاه‌ها، نمره آیلتس Academic از فرد متقاضی خواسته می‌شود. به عنوان مثال، دانشگاه کمبریج، دانشگاه آکسفورد و دانشگاه هاروارد، حداقل نمره سطح ۷ از آیلتس آکادمیک را می‌پذیرند. آزمون آیلتس شامل موارد ذیل است:

بخش شنیداری
بخش خواندن و درک متون
بخش نوشتاری
بخش مکالمه

منابع شناخته شده این آزمون عبارتند از:

۱٫ Cambridge English IELTS
۲٫ Speaking for IELTS- Karen Kovacs
۳٫ IELTS interview Samples by Abazar Alizadeh
۴٫ A Conversation Book 2, English in Everyday Life by Tina Kasloff
۵٫ Tactics for Listening
۶٫ Cambridge Practice Tests for IELTS Listening by Bruce Rogers
۷٫ TEFL ibt barrons (contains all the skills and 7 simulated tests)
۸٫ A Collection of 94 IELTS Listening practice tests
۹٫ IELTS for Academic Purpose
۱۰٫ IELTS plus
۱۱٫ Vocabulary for IELTS
۱۲٫ English Vocabulary in Use

برای ثبت نام و کسب اطلاعات می‌توانید به سایت زیر مراجعه نمایید:

https://ielts.britishcouncil.org
www.ieltstehran.com
https://www.sanjesh.org/FullStory.aspx?gid=7&id=120

منابع آزمون زبان IELTS

نگاهی بر آزمون های زبان انگلیسی داخل کشور

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد توجه داشته باشند اگر بعد از فارغ التحصیلی تمایل به ادامه تحصیل در مقطع دکتری در داخل یا خارج از کشور را دارند باید قبل از امتحان جامع برای دانشگاه های داخل و همچنین قبولی پذیرش برای دانشگاه های خارج از کشور باید یکی از مدارک زبان زیر را ارائه دهند لذا داوطلبان آزمون دکتری بعد ازقبولی در آزمون دکتری و قبل از آزمون جامع (معمولا بعد از ۲ سال و بعد از گذراندن واحد های تئوری توسط دانشجو ،آزمون جامع توسط محل دانشگاه تحصیل داوطلب برگزار می شود) ، بایستی در یکی از آزمون های زبان ملی یا بین المللی شرکت کرده و مدرک آن را ارائه دهند.لازم به ذکر است تنها در آزمون MHLE قبل از آزمون دکتری، باید این مدرک ارائه شود.

آزمون MSRT

آزمون زبان وزارت علوم, قبلا با نام MCHE مخفف Ministry of Culture and Higher Education (وزارت فرهنگ و آموزش عالی) شناخته می شد. اما در سال های اخیر, با نام MSRT مخفف Ministry of Science, Research and Technology (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) شناخته می شود. پس آزمون زبان MSRT همان آزمون زبان MCHE سابق است. بیشتر دانشجویان متقاضی استفاده از بورس دکترای خارج از کشور, از آن استقبال می کنند. و مورد تایید اکثر دانشگاه های داخلی می باشد.

آزمون EPT

آزمون تافل دکترای دانشگاه آزاد یا آزمون زبان EPT آزمونی است که توسط دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می گردد و تمامی دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد می بایست تا قبل از شرکت در امتحان جامع, نمره این آزمون یا آزمون های مشابه را به دانشگاه ارائه کنند. این آزمون مخفف (English Proficiency Test)است.

آزمون زبان UTEPT (زبان عمومی دانشگاه تهران)

این آزمون مخفف (University Tehran English Proficiency Test) است. دانشگاه تهران جهت تسهیل روند ادامه تحصیل در دوره های دکتری تخصصی، اقدام به برگزاری آزمون زبان عمومی می نماید. نمره قبولی در آزمون زبان عمومی دانشگاه تهران UTEPTمورد تایید اکثر دانشگاه های تهران و شهرستان می باشد.

آزمون MHLE

آزمون MHLE توسط وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی برگزار می شود. این آزمون مخفف Ministry of Health Language Exam می باشد. سطح آزمون MHLE در حد آزمون زبان تافل می باشد. آزمون زبان MHLE ویژه دانشجویان داوطلب شرکت در کلیه دوره های علوم پزشکی دانشگاه های دولتی است اگر داوطلبان گروه علوم پزشکی تنها قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های سراسری را داشته باشند بهتر است در آزمون زبان MHLE شرکت کنند. اما اگر شرکت در آزمون دکترای هر دو دانشگاه دولتی و آزاد در برنامه آنها قرار دارد باید به سراغ آزمون زبان MSRT بروند چرا که دانشگاه آزاد مدرک MHLE را نمی پذیرد.

آزمون Tolimo

تولیمو مخفف The Test of Language by the Iranian Measurement Organization می باشد که توسط سازمان سنجش آموزش کشور طراحی و اجرا می شود که در واقع آزمونی استاندارد برای تعیین سطح دانش زبان انگلیسی می باشد. نمره قبولی در آزمون زبان تولیمو مورد تایید اکثر دانشگاه های تهران و شهرستان می باشد.

آزمون TOEFL

تافل مخفف Test of English for Foreign Learners می باشد. آزمون تافل (TOEFL) یک آزمون جامع زبان انگلیسی است که برای ورود به بیش از ۴۴۰۰ کالج و دانشگاه در ایالات متحده و کانادا، و دیگر بخش های جهان، مورد نیاز می باشد. نمره قبولی در آزمون زبان تافل مورد تایید اکثر دانشگاه های تهران و شهرستان می باشد.

آزمون IELTS

آزمون آیلتس (International English Language Testing System) جهت سنجش میزان آمادگی داوطلبان برای ادامه تحصیل، فراگیـری مهارت هـای تخصصـی و یـا کار و اقامـت در کشـورهـای انگلیسی زبان طراحی شـده است. اکثر دانشگاه هاى دنیا (بخصوص کشورهاى انگلیسى زبان) ارائه مدرک IELTS را به عنوان یکى از مهم ترین شروط پذیرش دانشجویان مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا قید کرده اند. نمره قبولی در آزمون زبان آیلتس مورد تایید اکثر دانشگاه های تهران و شهرستان می باشد.

فهرست بهترین منابع آیلتس

http://www.sanjeshetakmili.ir/%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%B9-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-ielts/

فهرست بهترین منابع آیلتس

فهرست بهترین منابع آیلتس

فهرست بهترین منابع آیلتس – فهرستی ویژه

در این نوشته کوشش میکنیم فهرست بهترین منابع آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک را به زبان اموزان گرامی معرفی کنیم. پهرستی از منابع کارآمد، به روز و شناخته شده آیلتس و همچنین منابعی که باید از آن ها دوری کنید! همچنین به زودی پهرست دیگری برای سطح پیش آیلتس خواهم نوشت تا آغاز کنندگان این راه دسترسی ساده تری به منابع داشته و به دور از سردرگمی بر روی منابع سودمند و کاربردی آیلتس تمرکز نمایند.


تمامی این منابع را شخصا خوانده و مو به مو بررسی کرده ام! از این رو تنها منابع سودمند و کاربردی را بازگو میکنم و واروی آنچه در گوشه و کنار به چشم میخورد یک پهرست را کورکورانه و بدون دانستن درونمایه آن و یا بدون آگاهی از سودمند از جای دیگر رونویسی نکرده ام. این پهرست ماهیانه به روز میشود؛ با اینهمه 99% منابع پابرجا هستندو با اسودگی میتوانید آن ها را خریداری کرده و خواندنشان را آغاز نمایید.


کتابهای آبی رنگ از نمره 4 تا نمره 6 و کتابهای سرخ رنگ برای نمره بالای 6 نگارش شده اند. کتابهای سطح پیش-آیلتس(از پایه تا نمره 4) بهمراه منابعی برای آیلتس بالای 7 و تافل ibt در نوشته های زیر آورده شده اند:


منابع پیش آیلتس Pre IELTS


بهترین منابع برای آیلتس بالای 7



همچنین از بانک دانلود رایگان بهترین منابع آزمون آیلتس و زبان انگلیسی و فیلم های آموزشی و بازدید فرمایید:


دانلود رایگان 600 منبع آزمون آیلتس و تافلدانلود مجموعه 300 ویدیوی خودآموز زبان انگلیسی و IELTS


منابع آیلتس بدون استاد ( self study)


ielts tips

 


 این منابع برای self study هستند و نه لزوماً کلاس های حضوری.( البته در مفید بودنشان در کلاس نیز شکی نیست).

http://www.sanjeshetakmili.ir/%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%B9-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-ielts/

 سعی شده است تا منابعی معرفی شوند که نسخه رایگان آنها در اینترنت یافت شوند.

 با اولین کتاب ها شروع کنید، اگر برایتان آسان بودند، به سراغ level بعدی بروید. در هر سطحی حس کردید که تا نیمی از مطالب برایتان جدید و نا آشنا است، همانجا سطح شماست. ( نمرات پایان هر سطح میتواند به شما در یافتن سطحتان کمک کند).

 توصیه می‌شود پس از پایان هر سطح، از یک استاد کار کشته آیلتس بخواهید تا شما را آزمایش کند و بسته به سطحتان، شما را راهنمایی نماید.

 این لیست فقط یک پیشنهاد است: در هر سطحی، یک مدرس مجرب( یا خودتان) با ارزیابی صحیح میتواند هر کتاب مفید دیگری را جایگزین برخی از کتاب های لیست زیر کند.

Level 1

Basic Tactics for listening

Grammar Betty Azar  the RED one

Oxford word skills

The main course book: Bridge to IELTS  Ielts band 3 _4


Level 2

Listen Here

Developing tactics for listening

Grammar Betty Azar  the BLUE one, chapters 1 to 10

Focus on vocabulary 1 the first half

The main course book: complete Ielts 4 _ 5


Level 3

Expanding tactics for listening

Grammar Betty Azar chapters 11 to 20

Focus on vocabulary1 the second half

The main course book: complete Ielts 5 to 6.5


Level 4

Focus on vocabulary 2

Complete Ielts 6.5 to 7.5

Cambridge 6 and 7


Level 5

Destination C1 C2

Ready for IELTS

Cambridge 8,9,10,11

IELTS Plus 3

IELTS trainer

ساختار آزمون آیلتس ( IELTS ) :


آزمون IELTS ، به نوعی طراحی شده که قادر است میزان معلومات داوطلبان در سطوح مختلف از زبان انگلیسی را سنجیده و با توجه به استاندارد IELTS طبقه‌بندی کند. شرکت‌کنندگان در این آزمون به طیف متنوعی از سوالات بسیار ساده تا بسیار مشکل پاسخ می‌دهند و در پایان با توجه به نمره‌ای که از هر‌یک از چهار‌بخش مختلف دریافت‌کرده‌اند سطحی مابین نا‌آشنای کامل به زبان انگلیسی، با نمره صفر، تا سطح آشنای کامل به زبان انگلیسی، با نمره ۹، طبقه‌بندی می‌شوند. نمرات به بالا گرد می شود. به این معنا که بطور مثال؛اگر میانگین 4 مهارت داوطلبی 6.25 یا 6.375 باشد، برای وی نمره ی 6.5 در کارنامه منظور خواهد شد، اما برای میانگین 6.125 نمره ی 6.0 منظور خواهد شد. برای آشنایی به هریک از سطوح مختلف این امتحان اینجا را کلیک کنید.

http://www.sanjeshetakmili.ir/%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%B9-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-ielts/


آزمون آیلتس جنرال‌ ترینیگ ( IELTS General Training ) :


بخش خواندنی ( General Training Reading ) :

برای پاسخ دادن به چهل سوال این بخش به داوطلبان 60 دقیقه فرصت داده می‌شود. سوالات و متن‌ها در سه بخش، شامل حدود ۲۰۰۰ تا ۲۷۰۰ کلمه، و در یک دفتر‌چه به داوطلب تحویل داده خواهند شد. پس از سپری شدن یک‌ساعت این دفتر‌چه به‌همراه پاسخنامه از داوطلب گرفته خواهد‌شد. در این بخش برخلاف قسمت اول امتحان(آزمون شنیداری)به داوطلب فرصتی برای انتقال پاسخ‌ها به پاسخ‌نامه داده نمی‌شود.

متون به‌کار گرفته‌شده در دفتر‌چه‌ سوالات از مجله‌ها، جزوات و کتاب‌ها و روزنامه‌ها انتخاب شده‌اند و مخاطب همه آنها خواننده غیر متخصص است.

بخش اول‌ بر مواجه با موقعیت‌های اجتماعی تمرکز دارد. این بخش شامل متونی است که به مروادات اجتماعی ابتدایی و روزمره تعلق داشته و نگرشی به‌سمت جمع‌آوری،یافتن، و تهیه اطلاعات در آنها وجود دارد.

بیشتر توجه در بخش دوم به‌ جزوات آموزشی و احتیاجات رفاهی است. این بخش به متن یا متن‌هایی اختصاص داده شده که انگلیسی پیچیده‌تری در آنها استفاده به‌کار گرفته‌شده است.

متن‌ نسبتاً بلندتری در بخش سوم در انتظار داوطلبان خواهد بود که از طریق آن توانایی خواندن نثر‌های بلند در شرکت‌کنندگان سنجیده می‌شود. در این بخش بیشتر خواندن نثر‌های پیچیده مد نظر است تا درک ‌مطالب استدلالی، پس بطور معمول انتظار می رود وقت بیشتری از داوطلبان را بگیرد.

بخش نوشتاری ( General Training Writing ) :

برای این بخش از امتحان یک‌ساعت زمان در نظر گرفته شده است. در طول این زمان به داوطلبان دو موضوع برای نوشتن داده خواهد شد. پیشنهاد می‌شود که شرکت‌کنندگان در امتحان بیست‌دقیقه اول را به نوشتن سوال اول اختصاص دهند و چهل دقیقه باقی‌مانده را صرف پاسخ به سوال دوم کنند. پاسخ به سوال اول لازم است حد‌اقل در ۱۵۰ کلمه نوشته شود، همچنین این سوال 3 نمره از 9 نمره را شامل می شود. حداقل تعداد کلمات برای موضوع دوم ۲۵۰ کلمه است،و این سوال نیز 6 نمره از 9 نمره را دربرمی گیرد. پس به داوطلبان توصیه می شود بیشتر توجه خود را روی سوال دوم بگذارند؛چرا که نمره ی بیشتری دارد. به پاسخ‌هایی که کمتر از این‌ میزان کلمه داشته‌ باشند نمره کامل داده نخواهد شد.

در موضوع اول از داوطلب خواسته خواهد شد تا نامه‌ای به مخاطبی فرضی نوشته و در نامه‌اش مسئله‌ای را توضیح داده یا مشکلی را شرح دهد.

موضوع دوم در قالب یک سوال از داوطلب خواهد خواست تا عقیده موافق یا مخالف خود را نسبت به یک مسئله بیان کند.

آزمون آیلتس آکادمیک ( IELTS Academic ) :


بخش خواندنی ( Academic Reading ) :

برای پاسخ دادن به چهل سوال این بخش به داوطلبان شصت دقیقه فرصت داده می‌شود. سوالات و متن‌ها در سه بخش، شامل حدود ۲۰۰۰ تا ۲۷۰۰ کلمه، و در یک دفتر‌چه به داوطلب تحویل داده خواهند شد. پس از سپری شدن یک‌ساعت این دفتر‌چه به‌همراه پاسخنامه از داوطلب گرفته خواهد‌شد. در این بخش برخلاف قسمت اول امتحان به داوطلب فرصتی برای انتقال پاسخ‌ها به پاسخ‌نامه داده نمی‌شود.

متون به‌کار گرفته‌شده در دفتر‌چه‌ سوالات از مجله‌ها، جزوات و کتاب‌ها و روزنامه‌ها انتخاب شده‌اند و مخاطب همه آنها خواننده غیر متخصص است.

حداقل یکی از این سه بخش شامل یک نوشته استدلالی ظریف است و یک بخش نیز به محتوای غیر نوشتاری و همراه با نمودار یا شکل اختصاص دارد. در صورتی که متن حاوی لغات تخصصی و فنی باشد، واژه‌نامه‌ای کوتاه نیز همراه متن خواهد آمد.

http://www.sanjeshetakmili.ir/%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%B9-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-ielts/

برای بازدهی بیشتر در این بخش توصیه می شود برای پاسخگویی به سوالات هر متن، ابتدا مدت حداکثر 5 دقیقه را به مطالعه سطحی متن بپردازید. در این مرحله به جزئیات توجه نکنید، اما سعی کنید موضوع اصلی هر پاراگراف را دریابید. به این ترتیب هنگام پاسخگویی به سوالات می دانید پاسخ سوال احتمالا در کدام پاراگراف است. همچنین دقت داشته باشید که تقریبا در 90 درصد موارد ترتیب سوال ها همان ترتیبی است که مطالب در متن آمده است. یعنی مثلا پاسخ سوال 4 را قبل از پاسخ سوال 5 در متن خواهید یافت.

در بخش reading سرعت عمل نقش بسیار مهمی دارد و تنها راه برای بالا بردن سرعت تمرین است. توصیه می شود حداقل 1 ماه قبل از آزمون reading های آزمون های IELTS را با زمان بندی امتحان واقعی تمرین کنید.

بخش نوشتاری( Academic Writing ) :

برای این بخش از امتحان یک‌ساعت زمان در نظر گرفته شده است. در طول این مدت به داوطلبان دو موضوع برای نوشتن داده خواهد شد. پیشنهاد می‌شود که شرکت‌کنندگان در امتحان بیست‌دقیقه اول را به نوشتن سوال اول اختصاص دهند و چهل دقیقه باقی‌مانده را صرف پاسخ به سوال دوم کنند. پاسخ به سوال اول لازم است حد‌اقل در ۱۵۰ کلمه نوشته شود، همچنین این سوال 3 نمره از 9 نمره را شامل می شود. حداقل تعداد کلمات برای موضوع دوم ۲۵۰ کلمه است،و این سوال نیز 6 نمره از 9 نمره را دربرمی گیرد. پس به داوطلبان توصیه می شود بیشتر توجه خود را روی سوال دوم بگذارند؛چرا که نمره ی بیشتری دارد. به پاسخ‌هایی که کمتر از این‌ میزان کلمه داشته‌ باشند نمره کامل داده نخواهد شد.

در موضوع اول به داوطلب یک جدول یا نمودار داده شده و از او خواسته خواهد شد تا اطلاعات نمایش‌داده شده در جدول را با جملات خود توضیح دهد.

موضوع دوم در قالب یک سوال از داوطلب خواهد خواست تا نظر یا عقیده موافق یا مخالف خود را نسبت به یک مسئله بیان کند.

بخش شنیداری ( Academic Listening ) :

این بخش خود از 4 section تشکیل میشود. در هر یک از sectionها 10 سوال وجود دارد و زمان کل Listening حدود 25 تا 30 دقیقه است. در حین پخش مکالمات و متون، هیچ فرصتی برای خواندن سوال ندارید. اما قبل از آغاز هر section برای مدت زمان کوتاهی گوینده توضیحاتی ارائه میدهد و فرصت کوتاهی به شما داده می شود تا به سوالات نگاه کنید.همچنین در پایان هر section نیز به شما فرصت کوتاهی داده می شود تا پاسخ های خود را بررسی کنید، که از این زمان در صورت دلخواه می توانید به خواندن سوالات section های بعدی بپردازید. به هر سوالی که قبل از آغاز متن کامل خوانده باشید به احتمال زیاد پاسخ صحیح خواهید داد. بنابراین خواندن سوالات بسیار مهم است. در هنگام خواندن سوالات حتما دور کلمات کلیدی آن سوال خط بکشید تا هنگام پخش مکالمه به محض شنیدن کلمات کلیدی اماده شنیدن پاسخ باشید. به دلیل اینکه پاسخ به سوال در حین شنیدن ممکن است باعث شود بخشی از متن را گوش نکنید، پاسخ را به خلاصه ترین و ساده ترین شکل ممکن بنویسید. (مثلا اگر پاسخ today morning بوده است و برایتان نوشتن فارسی ساده تر است به فارسی بنویسید امروز صبح). در انتهای هر section مدت 30 ثانیه فرصت دارید که در این مدت به اصلاح پاسخهای خلاصه نوشته شده بپردازید (مثلا تغییر امروز صبح به today morning). در تمام این مدت شما پاسخ ها را در برگه سوال (که به هیچ عنوان تصحیح یا بررسی نمیشود) مینویسید. بنابراین هرگز از پاک کن استفاده نکنید و جهت اصلاح پاسخها فقط پاسخ قبلی را خط بزنید تا در زمان صرفه جویی کنید. در پایان بخش Listening مدت 10 دقیقه زمان برای وارد کردن جوابها از برگه سوال به پاسخنامه دارید.

برخی نکات مهم :

1 ) سوالها به همان ترتیبی قرار گرفته اند که متن پیش میرود. یعنی به عنوان مثال پاسخ سوال 4 قطعا قبل از پاسخ سوال 5 شنیده میشود. بنابراین اگر مثلا منتظر شنیدن پاسخ سوال 4 هستید و پاسخ سوال 5 را میشنوید بدانید که قطعا سوال 4 را از دست داده اید و سریعا حواس خود را متوجه سوالهای بعد کنید.

2 ) در سوالاتی که لازم است جدولی را پر کنید قبل از پخش متن حتما ترتیب پرشدن اطلاعات جدول را با توجه به شماره سوالی که در هر خانه جدول نوشته شده به دست آورید. (چپ به راست، بالا به پایین،...)

3 ) غلط املایی و گرامری باعث از دست دادن نمره سوال میشود. غلطهای املایی یا گرامری شامل عدم گذاشتن حرف اضافه(در صورت لزوم)، حروف تعریف(در صورت لزوم)، شروع اسامی خاص با حرف کوچک(مثلا نوشتن iran به جای Iran) نیز میشوند.

4 ) در صورتی که پاسخ سوال اسم خاص باشد حتما spell خواهد شد (احتمالا سریع)، مگر اینکه اسم خاص نامی معروف باشد (مثلا Oxford Street)

5 ) در مواردی مانند شماره ماشین جهت اطمینان همه حروف به صورت حرف بزرگ نوشته شوند.

6 ) استفاده از اشکال مخفف در صورتی که بین المللی باشند(مانند FBI) مانعی ندارد و حتی توصیه می شود.

7 ) در سوالاتی که محدودیت تعداد کلمه برای پاسخ قرار داده شده اگر این محدودیت رعایت نشود نمره سوال را از دست خواهید داد حتی اگر پاسختان درست باشد. مثلا اگر باید پاسخ حداکثر دو کلمه باشد به جای 26th of June بنویسید June 26th

8 ) در صورتی که پاسخ سوالی عددی است که واحد خاصی دارد، واحد باید نوشته شود. (مثلا 56$ به جای 56 یا 100cm به جای 100)

9 ) در مورد اعداد ترتیبی (اول، دوم، ...) مشخص کردن ترتیبی بودن عدد مهم است. (نوشتن 5th floor یا fifth floor به جای five floor)

10 ) اگر در سوال از شما Day خاصی خواسته شود پاسخ یک روز (مثلا tomorrow، Sunday، the day before yesterday، ...) است؛ اما اگر در مورد Date خاصی سوال شود پاسخ یک تاریخ (مثلا 26th of June) است.

http://www.sanjeshetakmili.ir/%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%B9-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-ielts/

11 ) در مشخص کردن زمان ها و مدت ها دقت کنید . مثلا عبارت 1hr 50min later یعنی 1 ساعت و 50 دقیقه دیرتر(duration)، عبارت 1.50 یعنی ساعت یک و سی دقیقه، و عبارت 1:50 یعنی ساعت یک و پنجاه دقیقه.

بخش گفتاری ( Academic Speaking ) :

مصاحبه داوطلبان بین ۱۱ تا ۱۴ دقیقه به‌طول خواهد انجامید. در طول این زمان داوطلب به سوالات مطرح شده از سوی مصاحبه‌گر پاسخ خواهد داد. این مصاحبه بر روی نوار ضبط می‌شود.

»» آزمون speaking سه قسمت دارد :

در بخش اول مصاحبه، داوطلب به‌ سوالات عمومی و شخصی در مورد محل‌زندگی‌، وضعیت کار یا تحصیل، وضعیت خانوادگی، و همینطور علایقش پاسخ خواهد داد. این بخش ۴ تا ۵ دقیقه طول به‌طول می‌انجامد و از شما انتظار می رود پاسخ های نسبتا کوتاه ارائه کنید.

در بخش دوم به داوطلب موضوعی، که بر روی یک کارت نوشته شده‌است، داده می‌شود و از وی خواسته خواهد شد تا به مدت دو دقیقه در مورد آن موضوع صحبت کرده و نظر و عقیده خود را اظهار کند. داوطلب می‌تواند پیش از شروع صحبت به مدت یک‌ دقیقه در مورد محور‌هایی که در مورد آنها صحبت‌خواهد کرد فکر کرده و یادداشت بردارد (به داوطلب برگه و مداد برای نوشتن داده می شود). پس از خاتمه دو دقیقه داوطلب به یک یا دو سوال پایانی در رابطه با موضوع پاسخ خواهد داد. به داوطلبان توصیه می شود در تمرینات خود زمان را طوری تنظیم کنند که حدود 2:00 الی 2:15 دقیقه بتوانند صحبت کنند.

در بخش سوم داوطلب به بحثی چهار تا پنج‌دقیقه‌ای با مصاحبه‌گر وارد خواهد شد که محور آن به‌نوعی به موضوع مورد بحث در کارت مربوط است.

منابع مطالعاتی آزمون آیلتس ( IELTS ) :


منابع متعددی در زمینه آمادگی برای این آزمون وجود دارد که مهمترین و معروفترین آنها 8 جلد کتاب کمبریج آیلتس می باشد که هر جلد شامل 4 آزمون مشابه با آزمون اصلی می باشد. از دیگر کتاب های قابل توجه داوطلبان می توان به کتاب های زیر اشاره کرد :

1 . IELTS trainer

2 . IELTS test builder

3 . IELTS plus

4 . IELTS for Academic Purpose

5 . A collection of 94 ielts listening practice test

مراکز آزمون آیلتس ( IELTS Centers ) :


+ فعلا آزمون IELTS در سه مرکز زیر در ایران برگزار می شود :

1 . عصر دین و دانش : اکنون علاوه بر تهران در اصفهان نیز آزمون برگزار می کند . برای کسب اطلاعات بیشتر به این سایت مراجعه کنید .

2 . تهران آیلتس : برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر در مرکز IELTS Tehran به این سایت مراجعه کنید .

3 . دانشگاه آزاد : برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر در مرکز دانشگاه آزاد به این سایت مراجعه کنید .

»» مراکز دانشگاه آزاد و آیلتس تهران تحت نمایندگی IDP Australia می باشند و عصر دین و دانش هم اکنون تحت نمایندگی خانه آیلتس لندن می باشد .